O METODZIE
Czytanie i pisanie to rodzaj szyfru. Czytanie zamienia znak w dźwięk, a pisanie zmienia dźwięk w znak. Dzieci muszą nauczyć się rozpoznawać ten szyfr i go używać.
Żeby im to ułatwić dajemy Państwu do rąk proste, a zarazem unikatowe, angażujące wiele zmysłów narzędzie, oparte na nauczaniu polisensorycznym.
Ważny jest kolor, dźwięk, dotyk i ruch.
DLA KOGO
Dla dzieci w wieku od 3 lat
do osiągnięcia zamierzonego efektu tj. płynnego i bezstresowego czytania ze zrozumieniem.
Dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową
nauka w ruchu.
Dla dzieci dysleksją i dysgrafią
wsparcie terapii pedagogicznej specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.
Dla dzieci z problemami logopedycznymi
wsparcie terapii logopedycznej.
Dla seniorów zaburzeniami funkcji poznawczych
ćwiczenie pamięci, praca w grupach terapeutycznych, gimnastyka umysłu.
Dla osób po udarach, wylewach, wypadkach
ćwiczenia w mówieniu, czytaniu, rozumieniu.
W domu
W przedszkolach, szkołach
i gabinetach terapeutycznych
Na zajęciach indywidualnych
Na zajęciach grupowych
ZALETY METODY
Nauka w ruchu!
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, przemieszczanie się, zbieranie i przynoszenie kostek z odpowiednimi sylabami.
Ćwiczenie wzroku!
Ćwiczenie koordynacji wzrokowej, skupianie wzroku na detalach oraz obejmowanie wzrokiem całej maty (nauka widzenia i rozumienia coraz większej ilości tekstu).
Prawidłowa postawa ciała!
Gdy mata jest zawieszona ponad ich głowami, dzieci prostują się i unoszą głowę.
Ćwiczenie pamięci!
Zapamiętywanie ułożonych paradygmatów sylabowych, rozróżnianie ich po kolorach i zajmowanym miejscu.
Ćwiczenie motoryki małej!
Obracanie kostek, potrząsanie nimi, układanie.
EFEKTY METODY
szybsza nauka czytania
sprawność językowa
bogate słownictwo
poprawna wymowa